Facebook

Twitter

Taal/Language

We starten elke training met een korte conditietraining van ongeveer 15-20 min. Het doel is om ook ‘Fit 2 fight’ te zijn. Je kunt misschien heel goed zijn in techniek, maar als je niet het uithoudingsvermogen hebt om rechtop te blijven staan, of niet de kracht hebt om ‘power’ in je aanval te zetten dan ziet het resultaat van jouw gevecht er waarschijnlijk ook niet rooskleurig uit. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk om je conditie bij te houden, maar aan het begin van de trainingen krijg je daarvoor graag wat handvatten. Conditie= kracht + uithoudingsvermogen. 

fir2fightsandcp2

Elke conditietraining bestaat uit een deel cardio/kracht en dat sluiten we af met enkele rek/strek oefeningen.
Op maandag starten we met een serie ‘spring’ oefeningen en op woensdag lopen we een rondje van ongeveer 1,5km om invulling te geven aan het cardio deel. Beide ingevuld met variatie om ook wat schommelingen in hartritme te creëren. De krachtoefeningen zijn gericht op hoe we het lichaam het beste kunnen conditioneren voor Ving Tsun. Alle oefeningen zijn kort en explosief en worden veelvuldig herhaald. We werken van boven naar beneden en uitsluitend met eigen lichaamsgewicht. Hierbij kun je denken aan push-ups, diverse soorten Crunches, Pulse up’s, Burpee’s , Squads, Lunges, Planking etc. Alles is gericht om het lichaam te activeren voor een goede vechttraining!

Elke eerste woensdag van de maand starten we de Vondelpark outdoor training met een klein half uurtje 'Bootcamp' training. Even lekker tot het naatje gaan met wat attributen. Denk hierbij aan het doen van uitdagende conditionele opdrachten met de battle rope (een lang zwaar touw), speed ladder, 5KG bal, suspension trainer, springtouw of gewoon je eigen lichaamsgewicht.

 

FaceBook  Twitter