fbpx

Facebook

Twitter

Taal/Language

 

We starten elke training met een korte conditietraining van ongeveer 15-20 min gebaseerd op HIIT (High Intensity Interval Training). Het doel is om ook ‘Fit 2 fight’ te zijn. Je kunt misschien heel goed zijn in techniek, maar als je niet het uithoudingsvermogen hebt om rechtop te blijven staan, of niet de kracht hebt om ‘power’ in je aanval te zetten dan ziet het resultaat van jouw gevecht er waarschijnlijk ook niet rooskleurig uit. Uiteraard ben je zelf verantwoordelijk om je conditie bij te houden, maar aan het begin van de trainingen krijg je daarvoor graag wat handvatten. Conditie= kracht + uithoudingsvermogen. 

fir2fightsandcp2

Elke conditietraining bestaat uit een deel cardio/kracht en dat sluiten we af met enkele rek/strek oefeningen.
Op maandag starten we met een serie ‘spring’ oefeningen  om invulling te geven aan het cardio deel. Dit ingevuld met variatie om ook wat schommelingen in hartritme te creëren. De krachtoefeningen zijn gericht op hoe we het lichaam het beste kunnen conditioneren voor Ving Tsun. Alle oefeningen zijn kort en explosief en worden veelvuldig herhaald. We werken van boven naar beneden en uitsluitend met eigen lichaamsgewicht. Hierbij kun je denken aan push-ups, diverse soorten Crunches, Pulse up’s, Burpee’s , Squads, Lunges, Planking etc. Alles is gericht om het lichaam te activeren voor een goede vechttraining!

Elke woensdag starten we in het Vondelpark  met een klein half uurtje 'Crossfit' training. Ook gebaseerd op HIIT en veelal in de vorm van een Tabata. Een serie van 8 gevarieerde oefeningen die vervolgens 8 keer herhaald worden en begeleid door motiverende muziek. Soms gaan we ook even lekker tot het naatje gaan met wat attributen. Denk hierbij aan het doen van uitdagende conditionele opdrachten met de battle rope (een lang zwaar touw), speed ladder, 5KG bal, suspension trainer, springtouw of gewoon je eigen lichaamsgewicht.

 

FaceBook  Twitter